Každý z nás lidí potřebuje někdy s něčím pomoci. Není snad nikdo, komu by v životě všechno skvěle vycházelo, každý se aspoň někdy ocitne v situaci, kdy něco zkrátka nezvládá a má kvůli tomu potíže. A s problémy se tak potýkají třeba i majitelé a provozovatelé webů na internetu. A jejich problémy pramení často z toho, že nemají jejich weby tak velkou návštěvnost, jakou by měly mít. Weby jsou tu zkrátka od toho, aby na nich jedni lidé něco nabízeli a ti ostatní to v dostatečném rozsahu využívali.
A když někdo něco nabízí, ale ne a ne se najít někdo, kdo by o to nabízené měl zájem, je to problém. Protože je taková nabídka v podstatě zbytečná. A když něco nabízí touto formou internetový podnikatel, neuživí se. K čemuž by nemělo docházet. Ale dochází k tomu. A co si mají počít internetoví podnikatelé, kteří nemají na svých webech dostatečnou návštěvnost a tím pádem si nemají ani na kom dost vydělat? Samozřejmě musí najít způsob, jak přimět lidi, aby se o jejich nabídku zajímali víc. A to se podaří obvykle jedině tak, že se web optimalizuje pro internetové vyhledávače.
Oč že tu jde? To se v podstatě zdokonalí web tak, aby byl pro internetové vyhledávače co nejdokonalejší. A za to ho vyhledávače nabízejí hledajícím lidem přednostně, před jinými nabídkami, což vede k tomu, že si ho všimne daleko více lidí. A tím stoupá i naděje na využití toho nabízejícího se. A když zvládne nějaká agentura SEO za majitele webu, je to jenom dobře. Protože profesionálové typu SEOconsult.cz to zvládají jednoznačně daleko lépe než nějací amatéři, kteří si o tom nanejvýš něco přečetli na internetu. Protože i na kvalitě optimalizace záleží. A nějaká polovičatě odvedená práce žádný zázrak nepřinese. Zatímco díky kvalitní optimalizaci pro internetové vyhledávače lze dosáhnout žádoucího citelného zvýšení návštěvnosti.